zaterdag 8 oktober 2016

06-10-2016/07-10-2016 Dag 18/19: Vliegtuig leven.

Hoe rustig een wekker muziekje ook kan klinken vroege wekkers zijn niet fijn! Zeker niet als dit het einde van de vakantie betekend.
Na een douche om wakker te worden en de laatste spullen in de tassen te stoppen eten we nog rustig de meloen op die we gisteren hebben gekocht. Zo dan hebben we in ieder geval iets gegeten.

Waar we afgelopen dagen rond 11 uur lange rijen hebben zien staan bij het uitchecken, was er nu niemand die ook moest uitchecken. En ja dan heb je geen slaapplek meer in Vegas.
Alle spullen weer in de auto gestopt en navigatie ingesteld op de Rental Car Return.
Ook al zetten we de auto in de verkeerde rij, we kunnen toch vrijwel meteen door naar de shuttlebus. Dag paardje!
We zijn gelukkig nog op tijd om onze tassen in te checken en ze zijn ook niet te zwaar (toch te weinig geshopt).

De controle van handbagage duurt beetje onnodig lang. Hebben geleerd om op te letten over wie er in een rij staan. Als bepaalde mensen in een rij staan kun je beter kiezen voor de langere rij omdat je waarschijnlijk dan toch eerder aan de beurt bent ;)
Met een treintje gaan we naar de D-gate, als we hier aankomen hebben we nog heel even de tijd om een broodje te halen en kunnen we dan al meteen boarden.

In het vliegtuig zitten we met een stille Amerikaan in de rij. De vlucht is maar 2,5 uur en vliegt ook voorbij omdat we gewoon een film kunnen kijken dankzij de United app.
In Houston moeten we ons een 2 uurtjes vermaken voor we weer kunnen boarden. Maar ook dit is vrij snel al weer om als we even eten gaan halen. Ik ben zo dom geweest om de pijnstillers in mij ingecheckte tas te laten zitten. En laat ik net nu knallende hoofdpijn hebben. Maar 10 dollar voor een klein doosje pijnstillers vind ik van de zotte. Dan maar hopen dat de stewardessen iets voor me hebben!

Gisteravond leek het er op dat de stoel naast mij vrij zou blijven. Jammer genoeg zien we nu op het scherm dat deze toch bezet is. Hopelijk is het niet iemand met een typisch Amerikaans postuur.
In het vliegtuig zie ik al snel dat ik geluk heb. Een slanke vrouw zit op de stoel naast me. Ook nog eens een aardige meid!
Ze heeft flinke handbagage bij zich en ik bedenk me: "Hey een vrouw met handtas misschien heeft zij paracetamol!"
En ja hoor ik heb geluk! Onderin de tas heeft ze nog iets zitten en nog bijna voor we in de lucht zitten is de ergste hoofdpijn al gezakt!

Ook deze lange vlucht blijkt heel erg mee te vallen. Tegen alle verwachtingen in heb ik alles bij elkaar toch nog 1 of 2 uurtjes kunnen slapen. En na nog wat films, series en vliegtuigvoer zijn de 9,5 uur al voorbij.
Op schiphol moeten we een tijd wachten bij de paspoort controle en ook bij de bagageband de staan we nog een tijdje omdat de band zo vol ligt en er geen nieuwe koffers op worden gegooid.

De vader van Stephan staat al klaar om ons op te halen. Maar eerst een broodje! Als er onze verse knapperige broodjes met Johma salades hebben gehaald bij de Albert Heijn en op hebben gegeten, lopen we richting de auto.
De rit naar Roermond heb ik maar half mee gekregen. Wakker blijven lukt niet echt maar slapen ook niet. Binnen 2 uur staan we bij mijn ouders op de stoep.
Mama heeft voor een lekkere lunch gezorgd maar ik spring eerst onder de douche. Door de douche kan ik mijn ogen nog even open houden.

Maar goed ook dat ik de ogen open kan houden want papa heeft de video klaar van de bruiloft. En wat een mooie afsluiting is deze film van onze vakantie.
Als we thuis komen gaat de verwarming meteen aan. Ja we zijn thuis. De vakantie is weer afgelopen.

Amerika we zien ons binnen nu en 3 jaar zeker weer! Misschien eerst een roadtripje in Europa. Maar elke vakantie langer dan een week, waar dan ook, ga ik ook weer bijhouden. Want dan hebben we weer iets leuks om terug te lezen!

Hoop dat jullie het leuk vonden om het live-verslag te lezen! Ga snel zorgen dat ik de foto's er bij krijg en alles op chronologische volgorde zet!

donderdag 6 oktober 2016

05-10-2016 Dag 17: Spetter spitter spater.

De laatste rustig-aan-ochtend in Amerika voor deze trip.
Het plan was eigenlijk om in te pakken en dan te gaan brunchen maar omdat we zo rustig aan hebben gedaan verschuiven we het inpakken maar na het eten.

Het plan was om eigenlijk bij een buffet te gaan eten. Van het Bellagio of Ceasars Palace. Maar als we de prijzen zien van het lunch buffet bij Ceasars laten we dat plan varen. We kiezen er dan ook voor om een andere plek uit te zoeken. Dit wordt het restaurant van Gordon Ramsey.
De burger en kip pesto sandwich smaken erg goed, maja dat mag dan ook wel een een restaurant van zo'n bekende chef.

Als we weer terug zijn bij het hotel komt toch het gevreesde tas inpakken. Dit blijkt toch vrij makkelijk te gaan aangezien we een tas meer hebben natuurlijk dan op de heenweg en we in Las Vegas haast niks hebben gekocht.
Na een beetje relaxen op de kamer maken we toch nog een rondje in het hotel. Mensen kijken blijft leuk en met een klein gokje hebben we ons ontbijt ook weer terug verdiend dus dat is altijd mooi meegenomen!

Langzaamaan is het tijd om boodschappen te doen voor het avond eten. We gaan bbqen met Brian en Morgan met de Kids bij Bobby thuis. En wij zijn verantwoordelijk voor het desert.
Aangezien we toch te vroeg zijn vertrokken drinken we eerst een drankje tussen de aquariums in de bar achter de Bass Pro winkel (ja ook hier zit er een).
Vervolgens rijden we richting de Wholefoods om alle ingrediënten in te kopen voor ons desert (ananas met kaneel van de bbq, ijs, vers rood fruit en een aarbeien saus). Stiekem pakken we ook een beetje aardappel en kipsalade mee om in de auto alvast de eerste honger te stillen ;)

Bij Bobby aangekomen beginnen we meteen aan de voorbereidingen en wordt er heel wat af gekletst.
Als alleen nog de kip af en te moet worden omgedraaid gaan de mannen verstoppertje spelen. En met een huis als dat van Bobby gaat dat ook best goed!
Toch grappig om te zien dat de mannen die eerst zeggen nee nee ik doe niet mee, het meest fanatiek zijn met zo'n spel :p
Als het eten klaar is gaan we met zijn alle aan tafel. Jared, de zoon van Bobby, eet ook gezellig mee.

Stephan is zo snugger om de aankomende verkiezingen in Amerika te benoemen. En vervolgens zitten wij als Nederlanders in een discussie die wij niet helemaal snappen. Maar wij hoeven hier ook niet te stemmen.
Gelukkig moet er tussendoor ook nog het toetje worden gemaakt dus daar hebben we geluk ;)
Het toetje wordt bij de tv opgegeten waar Brian de foto's laat zien die hij afgelopen maandag heeft gemaakt.
Als de foto's op een geheugenkaartje van ons zijn gezet is het toch echt tijd om afscheid te nemen. Maar heb zo'n gevoel dat we deze leuke mensen wel weer binnen een 2 à 3 jaar zullen zien ;)

We stellen de navigatie in op het Bellagio hotel waar we een Cirque du Soleil show hebben. We gaan naar de bekende show "O". Nou echt als je in Vegas bent: Ga naar deze show!
Je weet niet wat je ziet en je weet ook niet waar je moet kijken. Overal gebeurt wel iets! En ook nu weer bedenk ik me hoe jammer het is dat ik zelf niet meer in het Circus sta dit najaar..

Na de show realiseren we ons dat de vakantie nu echt is afgelopen. Wat hebben we het leuk gehad!!
Eenmaal in het hotel proberen we te slapen maar jammer genoeg lukt dat nog niet heel snel.
Aii hopen dat we wat slaap in het vliegtuig kunnen pakken morgen!!

woensdag 5 oktober 2016

04-10-2016 Dag 16: Celine!

Hmm die was die we gisteren wilden doen is er nog steeds. We starten de dag dan ook met een wasserette zoeken als die bij ons in het hotel weer bezet is.
We voeren een supermarkt in met in de hoop dat hier een wasserette in de buurt ligt. We zien eenmaal bij de Walmart geen wasserette liggen en we pikken heel even de wifi. Eerste adres blijkt echter een stomerij te zijn en we willen gewoon zelf de spullen in de machines gooien. Even terug rijden en tweede adres invoeren. Gelukkig is dit wel een normale wasserette.

Als onze was staat te draaien gaan we even snel ontbijten bij een kleine diner om de hoek. Als we terug komen is de was al klaar en kunnen we alles in de droger gooien. Dan nu snel even gaan tanken in de buurt. En ja hoor als we terug zijn is ook de droger zo goed als klaar. En hebben wij weer frisse kleding.

Eenmaal terug in het hotel blijkt het toch niet 100% droog te zijn en hangen we alles uit over de hele kamer, alsof er een bom is ontploft. Omdat we de berichten hebben gezien dat de temperatuur in Nederland flink omlaag aan t gaan is besluiten we om nog even naar het zwembad te gaan. Gelukkig is er nu geen wind en ligt het zwembad in de zon. We krijgen zo wel de tijd om met wisselen tussen het normale zwembad, bubbelbad en het ligbedje. Met gerimpelde vingers gaan we dan ook weer terug naar de kamer.

Het is tijd geworden om te douchen en de nette kleren weer aan te trekken. Vanavond hebben we de show van Celine Dion op het programma. Deze kaartjes liggen al sinds de verjaardag van Stephan klaar om gebruikt te worden.
Maar eerst moet er gegeten worden. Aangezien de show in Ceasars Palace is gaan we daar ook maar eten. En hè wat vervelend hier ligt een Cheesecake Factory. Dit keer alleen een hoofdgerecht want anders halen we de show niet.
Wederom goed gegeten hier, maar had ook niet anders verwacht.

Na het eten lopen we in een kleine 10 minuten richting het Colloseum. Hier staan al flinke rijen maar het loopt gelukkig goed door. Na een korte security check kunnen we met de roltrappen omhoog. We zitten helemaal bovenaan in het midden en kunnen perfect zien. Een kwartiertje te laat begint de show en mevrouw Dion maalt meteen een knallende entree. Het is een indrukwekkende show waarin de nodige grapjes worden gemaakt door Dion. En wat een stem heeft die vrouw! Ondanks dat ik niet echt een fan ben van de muziek heb ik me toch goed vermaakt. Een goede stem kan ik altijd wel waarderen!

Na de show besluiten we toch even om nog terug te lopen naar de Cheesecake Factory voor een toetje. Samen delen we weer een lekker stuk taart om de avond goed af te sluiten. Want als we eenmaal terug lopen naar de auto horen we ons bed aan de andere kant van de strip toch heel hard roepen.
Ahhh nu is het echt nog maar 1 volle dag in Amerika. Daar gaan we dan maar eens goed van genieten!

03-10-2016 Dag 15: The Non-Vegas-Wedding

Yeeeyy vandaag is het zover! De trouwkleding mag weer aan! Na al die mijlen in de kofferbak en elke keer weer rustig in de kast al hangend te wachten mogen ze vandaag weer aan.

Spoileralert we gaan toch niet echt meer trouwen vandaag, maar daarover later meer.

De dag moet natuurlijk beginnen met een goed ontbijt. Via MyVegas heb ik ook een coupon bemachtigd om met 2 voor de prijs van 1 gebruik te kunnen maken van het buffet hier in het hotel. Deze voucher eerst maar even opgehaald voor we gaan kijken of we ook nog ergens ons kleren kunnen wassen.
De wasmachines van het hotel blijken allemaal al in gebruik of kapot dus moeten we maar even iets anders bedenken en gaan we naar het ontbijt/brunch buffet.

Het buffet valt een beetje tegen maar gelukkig is er wel fruit. Niet dat door deze ene keer fruit en een eiwit omelet de jurk me wonderbaarlijk zou laten passen.. Maar toch.. Voor het idee ;)
Op de kamer mogen we ons langzaamaan een beetje klaar maken. Als in kleren aan en de haren van stephan doen. Mijn haren worden dit keer niet gedaan door Nathalie maar Morgan gaat zich er aan wagen. En dit keer heb ik niet de luxe van een visagiste maar doe ik het lekker zelf.

Als ik heb uitgelegd hoe de jurk dicht moet ga ik licht gespannen mijn jurk in. Zou ik na 2 weken Amerika nog steeds in mijn jurk passen. En ja hoor hij ging vrij makkelijk dicht! Genoeg water gedronken en niet teveel los gegaan met de snacks dus ;)
Met mijn jurk aan, zonder make up en met mijn haren in een frommelknotje naar de auto. Onderweg naar de auto al wat felicitaties gehad en ik dacht alleen maar neeee ik ben nog niet klaar!! ;)

We rijden naar het huis van Brian en Morgan om mij verder te fatsoeneren. Stephan zou eigenlijk naar het kantoor van Brian gaan maar ziet een te relaxte stoel voor de tv staan en zijn plannen voor de middag werden gewijzigd. Als Morgan hem heeft gewezen waar Netflix zit is Stephan ook weer bezig deze dag en gaan wij verder met optutten.
Als ik mijn make up heb gedaan gaat Morgan mijn haren doen. Ik heb niet alles bij me wat ik op de trouwdag in had en we besluiten ook om het er niet echt op te laten lijken.

Als we uiteindelijk klaar zijn, Hannah uit bed is gehaald, Alexander uit school gehaald en iedereen is omgekleed is het alleen nog wachten op Brian.
Ondertussen is Bobby ook al naar het Holgate huis gekomen en uiteindelijk rijden we met zijn alle naar Red Rock Parc (of is t canyon hmmzz) voor foto's.
We schieten een paar plaatjes bij de ondergaande zon maar deze zakt erg snel weg. Gelukkig zijn er wel een paar shots goed gelukt voor zover we hebben kunnen zien!

Na de foto's is het tijd om te gaan eten. Huh nu al eten? Geen ceremonie? Nee. Weet niet of ik het al eerder had geschreven deze week.. Maar toen we vrijdag voorbij alle wedding chappels reden hadden we echt zo iets van nee dit is het niet. We hebben een hele mooie ceremonie gehad in Roermond en dit zou daar alleen maar afbreuk aan doen.
Dus dan alleen maar foto's en lekker uit eten met vrienden. En ik kan je zeggen dit was minstens zo leuk!

Stephan heeft de laatste keer dat hij hier was met het buggyen samen met Bobby gegeten in een noodle restaurant. Dit vond hij zo lekker dat we daar nu ook naar toe moesten. Omdat we eerst nog moeten wachten tot de tafel vrij komt gaan we een soort van bubbletea halen. Al moeten we dit snel opdrinken omdat de tafel toch sneller vrij komt dan verwacht.
In het restaurant ben ik lichtelijk overdressed,  maar had ook eigenlijk niet iets anders verwacht hahaha.
Het eten smaakt gelukkig erg goed en het gezelschap maakt het helemaal af!

Na het eten nemen we afscheid en besluiten we om op onze laatste avond met zijn alle te gaan bbqen bij Bobby.
Eenmaal terug bij het hotel zijn we heel wat complimenten en felicitaties later op onze kamer. Omdat ik bang ben dat de jurk nog verder kapot gaat door de drukte wissel ik snel van jurk. Gelukkig heb ik nog een wit kanten jurkje bij me dus blijven wel in het wit en kant ;)

We rijden met de auto naar de andere kant van de strip. Dit gedeelte hebben we deze keer nog niet bezocht. Sterker nog hier ligt een grote m&m winkel die we allebei nog nooit hebben bezocht. We besluiten hier toch even snel een kijkje te nemen. Erg leuk om even te zijn geweest en lastig om niet alle leuke dingen te kopen. De pianobar afgelopen week was erg geslaagd maar volgens Stephan zit er in hotel New York New York een nog leukere. Jammer genoeg is het hier zo druk dat er een flinke wachtrij staat en hier hebben we geen zin in.
Na een klein rondje in het Casino rijden we weer richting het hotel en hebben we nog maar 2 volle dagen Vegas voor ons..

02-10-2016 Dag 14: Chillen in de Bios

Uitslapen worden we steeds beter in! Na een rustige ochtend op de hotelkamer gaan we toch maar voor een laat ontbijt richting de Subway vlakbij het hotel.

Met het broodje achter de kiezen terug naar de kamer om de spullen voor de dag bij elkaar te rapen. We hebben gehoord over het Neon museum, een museum wat eigenlijk een soort begraafplaats is van  oude Neon borden uit Las Vegas. Dus adres op zoeken en met het paardje naar het museum.
Bezoek aan dit museum is alleen onder begeleiding en er zijn nog plekken voor de tour van 2 uur. Mooi! Dan hebben wij tijd om de stof van de auto af te spuiten van de dag ervoor. Lijkt me niet heel handig als ik morgen met een witte jurk in een stoffige auto ga zitten.

Als we weer bij het museum zijn wachten we nog lekker bij de receptie in de airco voor de tour begint. Met een clubje van ongeveer 10/15 personen en de gids lopen we naar buiten. Het is niet heel groot maar toch weten we door alle verhalen van de gids ruim 1,5 uur, in de warme zon tussen alle neonsigns, om te krijgen.
Sommige zijn gerestaureerd en andere zijn heel erg verweerd maar leuk om te zien hoe ze zijn gemaakt. Vooral stephan krijgt zin om weer te gaan knutselen. Misschien moeten we maar eens 's-nachts terug komen en onze letters van de bruiloft hier achter laten ;)

Als we het kookpunt bijna hebben bereikt kruipen we de auto weer in en gaan richting het hotel. We willen eigenlijk even afkoelen in het zwembad maar dat afkoelen ging sneller dan verwacht. Door de flinke wind vandaag en omdat het zwembad in de schaduw ligt is het voor Vegas begrippen erg fris. Dus na een korte plons gaan we weer snel naar boven.

We besluiten om vanavond naar de bioscoop te gaan en informeren even bij onze Vegas friends welke bioscoop het fijnste is. Als we zijn opgewarmd in de douche en weer zijn aangekleed rijden we dan ook naar de bioscoop die ons werd aangeraden. Eerst een snelle hap eten en dan richting de bioscoop zelf.
Met 2 flesjes water en een kleine popcorn, die net zo groot als bij ons tussen een medium en grote popcorn is, gaan we de zaal in. Ons was verteld dat de stoelen erg fijn zouden zijn. Nou dat was een understatement. Dit zijn stoelen die je helemaal naar achter kunt zetten en je eigenlijk een soort bed maakt. Super chill!!
De film zelf, Masterminds, was eigenlijk ook erg leuk. Dat is dan ook nog eens mooi meegenomen!

Als de film is afgelopen vinden we het nog erg vroeg en besluiten een kijkje te nemen op Freemont Street. Het oude Vegas. 2 jaar geleden was het Halloween toen we hier waren en was het mega druk. Nu was het ook niet leeg maar gelukkig niet zo mega vol als vorige keer. We nemen eerst een kijkje bij het container park bij Freemont Street East. Dit is een plek helemaal gebouwd van containers dus. Hierin zitten allemaal kleine boetiekjes en restaurantjes. Ook een groot klimkasteel voor volwassenen ;). Het is al bijna 11 uur dus hier zijn de winkels gesloten dus heel veel mensen zijn er niet. Maar denk dat als alles open is dit een hele leuke plek is!
We gaan de andere kant op en lopen het overdekte gedeelte van Freemont Street op. We kijken onze ogen weer uit met al die lampjes en interessante mensen. Na een tijdje wandelen, een show van een goochelaar en een Elvis te hebben bekeken lopen we weer langzaamaan naar de auto.

Tijd om het bedje in te kruipen. Morgen de grote niet bruiloft dag in Vegas!

maandag 3 oktober 2016

01-10-2016 Dag 13: Botskop

Begin de dag met een klap tegen je hoofd..
Ja dat was een start die ik niet had bedacht. Als ik sochtends vroeg even naar de badkamer ben geweest en terug wil lopen naar het bed neem ik een afslag te vroeg en loop ik zo in de soort van klerenkast.. En word mijn slaperig hoof geramd door de kapstok precies tussen mijn ogen. Na een tijdje te koelen lijkt op wat hoofdpijn na de schade mee te vallen dus tijd voor: begin de dag met een dansje! Althans voor mij was dit zo ;) moest nog een stukje dans extra maken en filmen zodat Ingrid wat meer materiaal had om aan te leren aan de Jeugdgarde.
Als de filmpjes zijn gemaakt bekijken we wat we kunnen gaan doen vandaag.

We moeten voor 11 uitchecken en kunnen pas om 3 uur in de nieuwe kamer. Dus na een ontbijtje bij de Subway rijden we toch even naar Ivanpah drylake. Dit is de plek waar we de vorige keer veel meer tijd hebben doorgebracht in verband met het buggyen van Stephan. Na een paar foto's houden we het voor gezien en rijden we naar het Outlet wat naast Ivanpah ligt. Waar 2 jaar geleden hier veel leuke winkels zaten, is er nu veel gesloten. Toch een beetje jammer!
Lunchen doen we bij de Mad Greek, de beroemde wifi plek ;) alleen hebben ze nu geen eigen wifi meer.

Als we rustig terug rijden naar Las Vegas is het al tijd om in te checken in de nieuwe kamer. Gelukkig zit deze kamer niet helemaal achteraf en is de kamer sowieso een stuk beter. Jammer van het uitzicht, dat is er niet, maar dat hebben we al genoeg gehad deze trip.
Wel is het tijd voor ons eerste dutje van de vakantie hahahah
Zeg maar dut of zo want ruim 3 uur later staan we weer op. Oeps maja dan hebben we het nodig gehad.

Helemaal fris lopen we als we ons een beetje hebben opgetut richting Ceasars Palace. Onderweg kijken we onze ogen uit bij de fontein van Encore (of zaten ze bij Wynn) en missen we net de show bij Mirage. Na wat windowshoppen in het winkelcentrum bij Ceasars Palace eten we een hapje bij Cheesecake Factory.
Dit is denk ik toch wel mijn favoriete plek om te eten! We genieten dan ook van onze burger en kip met parmezaan.
Na nog een stukje taart te delen als dessert gaan we weer verder.

We lopen nog een klein stukje door naar de fonteinen van het Bellagio hotel. Blijft toch leuk om te zien. Als we twee shows hebben gezien lopen we via de andere kant weer richting het hotel.
We zien op een gegeven moment een pianobar en besluiten toch om even een kijkje te nemen. Als we even aan de kant staan te kijken, komen er plekken vrij vlak bij de piano's en gaan we er maar even bij zitten.
Met een lekkere cocktail en redbull vermaken we ons hier dan ook prima!

Na heel wat nummers meezingen en de ogen uitkijken dankzij de rest van het publiek gaan we toch maar richting het hotel.
Ja dit was wederom weer een geslaagd dagje zo!

zondag 2 oktober 2016

30-09-2016 Dag 12: In het land van de dino's

Het mooie uitzicht was 's-ochtends gelukkig nog net zo mooi. Dat is dan lekker wakker worden.
We hadden gister verse broodjes gespot bij de supermarkt en we besluiten dat dit ons ontbijt gaat worden. Dus hop uitchecken en in de auto naar de supermarkt.

Ook vandaag waren er weer verse broodjes en met wat kipfilet en kruiden Philadelphia werd dit een prima ontbijtje.
2 jaar geleden zijn we door de goede wind niet meer naar de Grand Canyon kunnen gaan en dat wilde ik deze keer niet weer laten gebeuren.
De eerste stop werd echter de Hooverdam. Deze dam is in de jaren 30 van de vorige eeuw gebouwd en bij het bouwen zijn er ook veel mensen die dit niet hebben overleefd. Dankzij deze dam kunnen er heel veel lampjes in Vegas branden, zoveel energie wekt het water op.

Als we over de dam lopen horen we limburgs. En aan het accent te horen komen ze niet ver van Roermond vandaan. Ik spreek ze aan en ze zijn volgens mij beetje verbaasd om limburgs te horen aan de andere kant van de wereld. Het stel komt uit Maasbracht, hadden we dus goed gehoord ;)
Na een tijdje te kletsen midden op de dam nemen we afscheid en gaan we elk weer een eigen kant op. Als we alle foto's hebben gemaakt die we wilden maken en stephan mij alles heeft verteld wat hij weet over de dam gaan we weer naar de auto.

Het eigenlijke plan was om naar de South-rim te gaan van de Grand Canyon maar eigenlijk hebben we allebei geen zin meer in een lange autorit. De west-rim is een stuk dichterbij, Stephan is hier al eens geweest en we besluiten daar naar toe te rijden.
Jammer genoeg snappen ze hier ook wat tourisme is en waar 4 jaar geleden toen Stephan hier was alleen maar de Skywalk er was zijn er nu meer plekken waar geld aan verdiend kan worden.
We besluiten toch de bustour te pakken die ons naar verschillende viewpoints zal brengen.

Bij de eerste stop zit een (nagemaakte) indianen ranch, deze besluiten we ook maar te skippen. Bij de volgende stop stappen we wel uit. Eagle point it is. Hier moet je helemaal naar het randje lopen om echt de canyon in te kunnen kijken. Hier kreeg ik toch wel een beetje bibberende knietjes. Toch mooie dingen kunnen zien hier!
Volgens s
Stephan zou het volgende punt nog mooier zijn dus hup de bus in en door. En ja hoor hier was het uitzicht nog gaver. En was naar het randje lopen niet eens een must om toch heel veel te zien!
Echt een wandeling in de Canyon kun je niet maken dus moeten we toch echt nog maar een keer terug komen om naar de South-rim te gaan ;)

Als we weer met de bus naar het startpunt zijn gereden lopen we naar de auto. Het plan was eigenlijk om naar Zion te rijden en morgen de Angels Landing Hike te doen. Maar allebei zijn we vrij gaar en hebben al helemaal geen zin om zo lang nog vandaag in de auto te zitten.
We hadden de tijd ook iets verkeerd in geschat qua rijden omdat we nu natuurlijk naar de volledig andere kant van Vegas zijn gereden.. Beetje dom.
We besluiten om naar Vegas te rijden en dan eventueel later deze week een dagtrip naar Zion te doen. Want Hey het is wel vakantie en niets MOET! ;)

Onderweg komen we nog een Panda Express tegen waar we voor het gevoel best gezond eten. In Vegas aangekomen rijden we naar het hotel waar we eigenlijk pas vanaf morgen een kamer hebben geboekt. Ze hebben voor vanavond niet dezelfde kamer beschikbaar maar wel nog een ergens "achteraf". Ach voor 1 nacht was dit prima.
Stiekem zijn we helemaal op maar lopen toch nog een klein rondje door het hotel. Maar de vermoeidheid wint het van de bruisende stad en we kruipen ons bed in.